Velædle og Velbyrdige Herr Agent von Westen

Efterat ieg for et par dage siden reyste fra mit hiem i Odense for at tage frisk Luft her paa Landet, haver ieg nærmere eftertænkt vores sidste samtaler i andledning af CammerRaad Erichsens beklagelige dødsfald, hvorved Fabriquen her paa Fyen har tabt en habile Insecteur. Og da ieg ike har været occuperet med mange forretninger, siden ieg afstod mit Regimentquartermester embede, saa Inden tiden gaar tillader mig nu saadan forretning, som naturlig fulde graade [givet vist ikke mening] fabriquen til ald mulig fordeel. Men da ieg ike er vidende om hans Excellense her Geheime Raad von Bernstorffs ankomst til byen, beder ieg (tienelig), at cher ami Vilde notificere mig samme, da ieg haaber tillige at hans Excellence Herr Greve af Rantzau herom i forveien taler med Hr Geheimeraaden, til hvem jeg ingen adresse haver. Imidlertid beder jeg at meddeele mig sit consilium herudi, samt om hans Excellences ankomst skrev førend ieg kommer hiem, da at proponere min begiering om [hvilighed] dertil gives.

Jeg er stedse med hengivne estime Veledle og Velbyrdige Hr. Agents [kunstforbinder] Ven og [kunstforbinder]=tienstforbundne

Brolykke, 5. juli 1756

Skriv en kommentar