Deres høygrevelige Excellence højbaarne Herr Gehime Conference Raad og Stiftbefalingsmand, naadige og høybyrdige herre!
Da Fabriquen her i Odense endogsaa har beklage sig ved CammerRaad Erichsens dødsfad at have tabt en god inspecteur, saa understaar ieg mig underdanigst at … mig som følger naar, at deres højgrevelige Excellence … ved hans Excellence Grev GeheimeRaad Bernstorffs … og ankomst her til Landet i disse dage (udvirker) mig denne forretning. Det er mig saal vel ,,,m at der kke er Stipulert nogen belønning derfor, og ieg søger ikke heller …
(andit) derfor end ved min flid og virksomhed til Fabriquens nytte herudgiven (?) at bane mig vejen til hvilken accés hos hans Excellense, til ham ieg (aldeles) ingen adresse haver. Jeg tvivler ikke paa, at jo deres højgrevelige Excellence, som i saa mange tilfælde har viist sig at være min høje Patron, ligeledes i denne henseende understytter min begiering og beviser mig den forlangte naade som ald min tid var medunderdaning Soumisson (?) …
Høybaarne Herr Greve, … ConferenceRaad og Stiftamtmand. Høygrevelige Excellences
Underdanige tiener
Adrian Bekker

Skriv en kommentar